پروژه های تجاری نظیر:  ساختمان های اداری، پاساژها، مجتمع های سازمانی و … همگی جزء مواردی هستند که طراحی های خاص خود را دارند و براساس اصولی از پیش تعیین شده باید اجرا شوند، در نظر گرفتن یک سبک داخلی و طراحی نمای بیرونی پروژه های تجاری از جمله مواردی است که نباید با طراحی باغ یا ویلا و یا طراحی داخلی منازل مسکونی اشتباه گرفته شود.

زمانی که یک پروژه تجاری طراحی می شود می تواند تضمین کند که راحتی بسیاری را برای مراجعه کنندگان خود داشته باشد و دسترسی موارد مختلف را به در بهترین شکل خود ارائه دهد. طراحی پروژه های تجاری نیز مانند هر طراحی دیگری در صنعت معماری عصر جدید دارای اصول و ضوابط خاص خود است که باید به درستی رعایت شوند.

به عنوان مثال:  طراحی پارکینگ می تواند یکی از مهمترین مواردی باشد که باید به آن توجه ویژه ای شود و علاوه بر دسترسی راحت تر مانع از هر نوع شلوغی دیگری در بیرون مجتمع های تجاری شود و یا اینکه به شکل بالعکس به صورتی طراحی شود که پیچیدگی قرارگیری آن موجب سردرگمی افراد برای ورود به مجتمع شود.

همچنین می توان مثال دیگری از خصوصیات فضای داخلی و یا محوطه های میانی مجتمع های تجاری بیان کرد که آن هم به نوبه خود دارای اهمیت زیادی است و در نظر گرفتن اصول طراحی برای سیرکولاسیون داخلی باعث می شود که افراد مراجعه کننده به چنین مجتمع هایی بتوانند به راحتی به فضاهایی که مدنظر آنهاست مراجعه کنند! قرارگیری آسانسور و پله های برقی باید در درست ترین مکان خود باشد و افراد را ترغیب کند تا از طبقات دیگر نیز دیدن کنند.
ارتفاع طبقات، درب های ورودی، سرویس های بهداشتی و طراحی داخلی نیز که هرکدام باید به شکل هوشمندانه ای پایه ریزی شوند چرا که باعث می شود افراد تمایل بیشتری به رفت و آمد در چنین مکان هایی داشته باشند.

 

error: محتوای این صفحه محافظت شده است.